16 Nisan 2014 Çarşamba

Waffle


Yıllar önce bana bir tost makinesi hediye edildi. Izgara ve waffle da yapabiliyor aparatları değiştirilerek. İlk zamanlar bir iki defa denedim, tutturamadım waffle hamurunu. Ben de vazgeçtim yapmaktan. Sadece tost yapıyordum kendisiyle. Ta ki bugüne kadar. Bir heves waffle plakalarını çıkardım, taktım ve bu tarifi biraz değiştirerek yapmaya koyuldum. Bu waffle'lar sade; yani ne tatlı ne de tuzlu. İstediğiniz şekilde tatlandırabilirsiniz. Biz akşam yemeğinde üzerine sos ve sebzelerle beraber yedik. Peynir, jambon, mantar, ıspanak, vs. de eminim çok yakışır. Hatta küçük parçalara bölerek kanepe olarak da servis edilebilir ya da içi açılıp istenilen malzemelerle doldurulabilir. Tatlı seçenekleri saymaya gerek yok diye düşünüyorum :)

Malzemeler:

  • 250 gr. un
  • 2 yumurta
  • 1 paket kuru maya
  • 375 ml süt
  • 75 gr. tereyağı
  • bir tutam tuz

Yapılışı:

  1. Unu eleyin. Mayayı karıştırın.
  2. Yumurtaları, erimiş tereyağını, tuzu ekleyin. Ilık sütü yavaş yavaş karıştırın.
  3. Hazırladığınız karışımı 1,5 saat bekletin.
  4. İyice ısıtılmış tavaya ya da waffle makinasına istediğiniz kalınlıkta dökerek pişirin.

Notlar:

  • Bu malzemelerle 9 tane waffle elde ettim ama sizin makinanızın/tavanızın boyutuna ya da dökme kalınlığınıza göre değişebilir.
  • Bize 9 waffle çok geldi. Kalanları dondurucuya kaldırmayı ve canımız istediğinde ekmek kızartma makinesinde çözdürmeyi planlıyorum.
  • Tatlı olarak yemeyi planlıyorsanız içine vanilya, rom, likör ya da meyve aromaları koyabilir, tuzlu istiyorsanız taze otlar ya da baharatlar karıştırabilirsiniz.
  • Maya hassas bir konu. Markaya göre değişiyor kullanım şekilleri, tavsiyeleri. Elinizdeki paketin üzerindeki kullanım talimatlarına uyun. Benim anlattığımla uyuşmuyorsa siz paketin üzerinde yazdığı şekilde kullanın. Miktarı da yine un ölçüsüne uyarlayın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder