27 Nisan 2014 Pazar

Soğuk suya girmek - Nasıl yazıyorum? #11


ABD'den döneli 4 hafta oldu ama ben bir türlü eski verimliliğimi yakalayamadım. Yazmayı erteledikçe tekrar aynı ritmi yakalamak daha da zorlaşıyor. Alison Miller bu durumla ilgili Finish Your Dissertation Once and for All!'da çok güzel bir benzetme yapıyor. Yazmaya başlamayı soğuk bir havuza girmeye benzetiyor. Önünüzde iki seçenek var. Ya suya atlayacak ve teninizin ilk suya değdiği andan sonra bir kaç dakika sıkıntı yaşayacak ama sonunda alışacak ve kendinizi rahatlamış hissedeceksiniz, ya da suya girişinizi uzatarak sıkıntıyı da uzatacaksınız. Yazmaya başlamayı büyük bir ihtimalle, hele de uzun zamandır yazmamışsanız,  ilgili ya da ilgisiz işler yaparak uzattıkça uzatıyorsunuz. En azından ben öyle yapıyorum. Yani suya hemen dalmamayı seçiyor ve acıyı uzattıkça uzatıyorum. Halbuki hemen yazmaya başlamak, ilk zamanlar sıkıntılı olsa da sonrasında daha verimli bir çalışmayı getirecek. Başta yaşadığınız sıkıntıyı unutacaksınız ve gün geçtikçe yazmaya başlamak daha da kolaylaşacak.

Peki dalışı kolaylaştırmak için hangi stratejileri uygulayabiliriz? Benim daha önceki deneyimlerim gösterdi ki özellikle ertesi gün ne yapacağımı bir gece önceden planlamak ve sabah uyandıktan hemen sonra neler yazacağımı düşünmek motivasyonumu artırıyor. Yine bu teknikleri uygulayarak kendimi hemen yazmaya başlamaya şartlamayı düşünüyorum. Sizin için hangi teknikler işe yarıyor?



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder