1 Nisan 2014 Salı

Yabancı bir dilde yazıyorsanız... - Nasıl yazıyorum? #7


Bugünün tavsiyesi Patricia Goodson'ın Becoming an Academic Writer kitabından. Eğer ana dilinizden başka bir dilde yazıyorsanız, muhtemelen bir kelimenin o dilde karşılığı aklınıza gelmediğinde yazmayı bırakıp ya sözlükten ya da internetten karşılığını aramaya başlıyorsunuz. İngilizce veya Fransızca yazdığımda sürekli başıma gelen bir durum. Tabii ki her seferinde kendimi internette amaçsızca dolaşırken ya da sözlüğü başka şeyler için karıştırırken buluyorum ve yazmayı bırakıyorum. Dikkatim de dağılıyor, ne yazacağımı unutuyorum. Bu nedenle, Patricia Goodson bir kelimenin karşılığı aklınıza gelmediğinde ana dilinizde o kelimeyi yazmanızı ve sadece düzeltmeleri yaparken sözlükten karşılığını bulup yazmanızı tavsiye ediyor. Böylece hem yazmanız kesintiye uğramayacak, hem de dikkatiniz dağılmayacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder