8 Şubat 2014 Cumartesi

Rösti - Isviçre usulü patates tava


Dün evde pek de bir şey kalmadığını görüp gözümü patates torbasına diktim ve bu kadar sene Isviçre'de yaşayıp da şimdiye kadar yapmadığım Rösti'yi denemeye karar verdim. Dışarıda bir çok kere yememe rağmen neden hiç yapmadım bilmiyorum.

Rösti yokluk zamanlarında Isviçre'nin Alman bölgesinde ortaya çıkmış. Zamanında kahvaltıda yanında kahve ile tüketilen Rösti şimdi Isviçre'nin ulusal yemeklerinden biri.

Malzemeler:

  • 3 büyük boy patates
  • 3 kaşık zeytin yağı
  • Tuz
Yapılışı:
  1. Patatesleri uzun şeritler halinde rendeleyin.
  2. Zeytinyağını tavaya alıp kızdırın. Patatesleri ve tuzu ekleyerek bir kaç dakika karıştırarak pişirin.
  3. Renkleri hafif değişmeye başladığında karıştırmayı bırakın ve bir spatül yardımıyla üzerine bastırarak patatesleri birbirine yapıştırın. 
  4. Bir tarafı kızardığında bir tabak yardımıyla şeklini bozmadan diğer tarafını da çevirip kızartın. 
Notlar: 
  • Etlerin, balıkların yanına, benim servis ettiğim gibi üzerinde yumurta ile, peynir rendesi veya şarküteriyle, hatta ekşi krema ve füme somonla servis edilebilir. Ben yanına domatesli brokoli de ekleyerek daha dengeli bir öğün oluşturmaya çalıştım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder