12 Şubat 2014 Çarşamba

Alfa evresi - Yazma rutini adım #28


Lift 28. gün stratejisi olarak sabah uyandığınızda bir kaç dakika yatakta kalmanızı ve ne yazacağınızı düşünmenizi öneriyor. Uyandıktan sonra ilk 15-20 dakika, beynimiz Alfa evresi denen evrede ve uyku ile uyanıklık arasında, öğrenme ve problem çözme kapasitesinin en yüksek seviyesinde. İnternette yaptığım araştırmaya göre de bu evrede bir şeyler üzerine yoğunlaşmak daha kolay ve öğrenilenlerin unutulma ihtimali daha düşük. Yani bu evrede yazacaklarınızı düşünmek, hem motivasyonunuzun gün boyunca en yüksek seviyede olmasını, hem de yazacaklarınızla ilgili yaratıcı düşünceler üretmenizi sağlayabilir. Açıkçası ben bu stratejiyi bütün öğrencilik hayatım boyunca, özellikle sınav dönemlerinde uyguladım. Yatmadan önce ve uyandıktan hemen sonra notlarıma göz gezdirerek çalışırdım.  Motivasyonumu artırmak için kullanmayı hiç düşünmemiştim, deneyeceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder