14 Şubat 2014 Cuma

Okumak ve Değerlendirme - Yazma rutini adım #29 ve #30



Dün çok yoğun ve evden uzak kaldığım bir gündü, o yüzden bugün 29 ve 30. günleri beraber yazarak devam ediyorum. Hatta bitiriyorum bu planı.

Sona doğru yaklaşırken 29. gün önerisi okumak, ama yazmak hakkında okumak. Ne kadar okursak o kadar yazmak isteğiniz artacak, hem de yazmayı kolaylaştırıcı stratejileri, başkalarının yazmak hakkında ne düşündükleri ya da yaptıklarını öğreneceksiniz. Geçtiğimiz ay boyunca bir kaç eser paylaştım yazmak konusunda. Stephen King'in On Writing: A Memoir of the Craft'ı favorilerim arasında. Anne Lamott'un Bird by Bird'ünü de unutmamak lazım. Onun dışında Brain Pickings sitesini de öneririm. Ne yazık ki bu konuda Türkçe yazılmış eser önerim yok. Akademik yazım biçimleri ile ilgili olarak sürekli okumaya çalışıyorum. Yeri geldiğinde onlardan da bahsedeceğim.

30. gün, yani Lift'in yazma rutini geliştirme programının son günü ise bu ayın değerlendirmesini yapmak üzerine. Benim için neler işe yaradı, neler yaramadı? 

1. İtiraf ediyorum: ben zinciri bir çok kere kırdım. Bazen istemli olarak, dinlenmek istediğim için, bazen de istemsiz, genel yoğunluk ve koşuşturmaca yüzünden. "İnsanım, normal makine gibi her gün yazamamam." diyerek kendimi affedeyim. 

2. Evde çalışamadığıma kanaat getirdim. Kütüphaneye gittiğim günler çok daha verimliyim. Evde zamanımdan ve dikkatimden çalacak çok şey var. 

3. İnternet verimimi düşüren en büyük etken. 

4. İşe yarayan şeyler ise, 
  • Akşamdan ertesi günün planını yapmak ve gerekli her şeyi hazırlamak.
  • Sabah yataktan kalkmadan yazacaklarımı, çalışacaklarımı düşünmek (evet motivasyon artırıyor, dün denedim, en verimli günlerimden biriydi.)
  • Çalışmadığım zamanlardaki pişmanlığımı kendimi motivasyon edecek şekilde kullanmam. Pişmanlık anlarımı hatırlayıp o anı tekrar yaşamamak için çalışmak. Biraz sadistçe ama işe yarıyor :)
Bu aylık planı bir ay daha tekrarlamaya karar verdim. Bu sefer zinciri kırmamak konusunda daha başarılı olacagim umarim. Başarılı olup olmadığımı yandaki takvimden takip edebilirsiniz. Blogda yazma konusundaki paylaşımlarıma her gün olmasa da devam edeceğim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder