4 Şubat 2014 Salı

Yavaş yavaş, adım adım... - Yazma rutini adım #20


Lift'in yazma rutini geliştirme planının 20. günü. 3. haftanın bitimine 1 gün kaldı. Bu aşamada Lift her gün az da olsa ilerleme ile bir ayın ya da bir yılın sonunda büyük bir proje gerçekleştirebileceğimizi söylüyor. Her gün için belirlediğiniz amacı büyük bir projenin parçası olarak görmeniz de motivasyonunuzu artıracaktır.

Bu tavsiye aslında bana Anne Lamott'un Bird by Bird* kitabını hatırlattı. Anne Lamott kitabının başlığının hikayesini anlatırken büyük projelerin bizleri korkuttuğundan ve yapmamız gerekenlerden alıkoyduğundan bahsediyor. 30 yıl önce küçük kardeşinin yaz boyunca kuşlar üzerine yapması gereken ödevi ertelediğini ve teslim etmesi gereken günden sadece bir gün önce ağlamaklı, önünde kuşlar üzerine yazılmış sayısız kitap, nereden başlayacağını bilemez halde mutfak masasında oturduğunu anlatıyor. Bu durumu gören babası oğlunun yanına oturup ona önce birinci kuşu sonra ikincisini yazmasını söylüyor. Bu kadar basit: önce birinci kuş, sonra ikinci kuş... yavaş yavaş, adım adım...

* Kitabın Türkçe çevirisi yok. Tam başlığı Bird by Bird: Some Instructions on Writing and Life. Türkçe'ye Adım Adım: Yazmak ve Yaşam Üzerine Bazı Dersler olarak çevirilebilir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder