19 Ocak 2014 Pazar

Zinciri kırma ve alışkanlığa yoğunlaş - Yazma rutini adım #3 ve #4

Kaynak: The Stuck Creative
Yazı rutini uygulamasının 3. ve 4. adımlarını beraber uygulayacağım, zira dünün koşuşturması ve yorgunluğu yüzünden 3. adımı uygulayamadım. Çok da önemli değil açıkçası çünkü aslında birbirini tamamlayan adımlar.

Yazı rutini geliştirmek için izlenecek stratejinin 3. aşaması istenen alışkanlığın her gün yerine getirilmesi. Motivasyonu artırmak ve düzeni oturtmak içinse takvim uygulaması var. Mesela ben 30 dakika boyunca tezimi yazdığım her gün için takvime bir çarpı koyuyorum. Her konulan çarpının bir çizgiyle birleştirilmesi ile bir zincir oluşturuyorsunuz. Amaç zinciri kırmamak. Bu metot Jerry Seinfeld'in popüler hale getirdiği ve şimdilerde bir çok internet ve mobil uygulaması bulunan bir metot. Ancak siz eski usul bir takvim ve kalemle de kolaylıkla uygulayabilirsiniz. Ben bloga bir takvim yerleştirdim, benim zincirimi oradan takip edebilirsiniz.

Alışkanlığa yoğunlaşmak ise 4. aşama. Bu adımda yazdığınızın kalitesi önemli değil. Ne kadar kötü yazarsanız yazın, sadece yazma eylemi önemli. Sonuç olarak her zaman geri dönüp düzeltme yapabilir, yazınızı iyileştirebilirsiniz. Önemli olan yazmak. Mükemmeliyetçilik daha önce bahsettiğim writer's block'un nedenlerinden biri. Mükemmeliyetçilikten kurtulmak için en iyi yol önce karalamak, sonra düzenlemek, iyileştirmek. Zaten yazmak eylemi ile gözden geçirme, düzenleme, iyileştirme eylemlerini birbirinden ayırdığınız zaman daha verimli bir yazar olma konusunda adım atmış oluyorsunuz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder