21 Ocak 2014 Salı

Gelişiminizi ölçün - Yazma rutini adım #6


Lift'in 6. gün için önerdiği adım gelişiminizi ölçmeniz için bir yöntem geliştirmeniz. Gelişmeyi zaten her gün "yazarak" ve zinciri kırmayarak bir şekilde ölçüyoruz, ancak bu seferki bir adım daha öteye gitmeyi amaçlıyor. Mesela her gün ne kadar süreyle ya da kaç kelime yazdığınızı da kaydetmenizi öneriyor. Çünkü ölçmediğiniz seyi değiştiremezsiniz de.

Peki nasıl ölçeceğiz? İnternette bir çok uygulama var bunun için. İleriki zamanlarda bir liste oluşturacağım bu araçları tanıtmak için. Bunun dışında eski usul kağıt kalemle not ederek de bunu yapabilirsiniz, excel'de bir tablo hazırlayarak da. Başlangıç olarak sadece toplam süre ve kelime sayılarını kaydederek başlayın. Patricia Goodson hazırladığı bu tabloyla ne zaman başlayıp ne zaman bitirdiğinizi, nerede kaldığınızı, nasıl hissettiğinizi de not etmenizi önermiş. Ben Patricia Goodson'in önerdiğine benzer bir tabloyu Gingko app'de hazırladım. 8 Ocak'tan beri çalışma vakitlerimi kaydediyorum ve iki haftayı tamamladığımda nerede, hangi zamanlar ve ne kadar süre ile çalıştığımı analiz edip ona gore kendime yeni stratejiler geliştirmeye çalışacağım. Siz ne kadar süreyle çalışıyor ya da kaç kelime yazıyorsunuz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder