20 Ocak 2014 Pazartesi

"Bavarois" Orman meyveli mus pasta






Bu pastayı yılbaşı için yapmıştım. O kadar beğenildi ki tadanlar her gördüklerinde bu pastadan bahsediyorlar. Siz de hafif tatlılardan hoşlanıyor ve bizim gibi meyveli tatlıları tercih ediyorsanız bu pasta size gore.

Malzemeler: 

Kek için:
  • 2 yumurta
  • 60 gr. şeker
  • 40 gr. badem tozu
  • 2 çorba kaşığı un
  • 20 gr. tereyağı (erimiş)
  • 1 cay kaşığı kabartma tozu
Mus (mousse) için:
  • 400 gr. orman meyvesi
  • 400 ml ciğ krema
  • 100 gr. şeker
  • 4 gr. agar agar (2'ser gramlık 2 paket)
  • 1 fiske tuz
Yapılışı:
  1. Kelepçeli kalıbınızın sadece tabanını kaplayacak şekilde pişirme kağıdını kesin ve kalıbın altına yerleştirin. Ben daha büyük bir parça kesip kelepçe ile sıkıştırdım.
  2. Yumurtaları ve şekeri çırpın. 
  3. Un, kabartma kozu, badem tozu ve erimiş tereyağını karışıma ekleyip çırpın.
  4. Kalıba döküp yaklaşık 15 dakika 180°lik önceden ısınmış fırında pişirin.
  5. Kek pişerken, musu hazırlamaya başlayabiliriz. Orman meyvelerini ve şekeri bir arada robotta çekerek püre haline getirin. 
  6. Meyve püresine agar agarı ekleyip kısık ateşte kaynayıncaya kadar pişirelim. 2 dakika kaynadıktan sonra altını kapatıp soğumaya bırakalım. 
  7. Ciğ kremayı karıştırıcıyla önce düşük sonra hızlı ayarda krem şanti kıvamına gelinceye kadar 1 fiske tuzla çırpın. Dikkat edin, çok çırparsanız tereyağına dönüşür. 
  8. Meyve püresi soğuduktan sonra çırpılmış kremayı yavaş yavaş dıştan içe doğru hareketlerle söndürmeden meyve püresine yedirin. Bu aşamada yoğun bir kıvamı oluyor.
  9. Soğuyan keki kelepçeli kalıptan çıkarın ve ters çevirerek altındaki pişirme kağıdını yavaşça kaldırın. Keki servis yapacağınız tabağa alın.
  10. Kelepçeyi tabanı olmadan kekin etrafına geçirin. Bu aşamada kelepçenin kaymasını önlemek için ben bantla tabağa yapıştırdım. 
  11. Kelepçe sabitlendikten sonra musu üzerine dökün ve üzerini düzetin.
  12. Servis etmeden önce en az 6 saat buzdolabında bekletin, bir gün önceden yapabilirseniz daha da iyi.
Notlar:
  • Uyguladigim tarifin orijinali burada. 
  • Pasta kalıbıma göre orantılı olarak ölçülerde oynama yaptım ve üzerindeki meyve jölesini koymadım. Tarif 22 cm'lik kalıba gore verilmiş. Benim kalıbım 25 cm'lik kelepçeli kalıp. Kek miktarına dokunmadım, biraz daha ince oldu ama mus miktarını artırdım. 
  • Farklı meyvelerle de deneyebilirsiniz. Limonlu, şeftalili, çilekli benim denemek istediklerim.
  • Biraz uzun sürüyor yapması ama tadına değer. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder