27 Ocak 2014 Pazartesi

Farkındalık - Yazma rutini adım #11 ve #12


Dün zinciri kırdım. Biraz soğuk algınlığının, biraz da haftanın yorgunluğunun etkisi var. Bugün kaldığımız yerden devam.

11. adım sizin için hangi stratejinin işe yaradığının, hangi stratejilerin sizi daha çok motive ettiğinin ya da yazma ivmenizi engellediğinin farkına varmak ve ona göre adapte olmak. Benim için mesela haftasonları genelde ölü zamanlar. Haftasonunun bir günü mutlaka ya yorgunluktan ya da hafta içi ihmal ettiğim hayatın genel akışına dair yapılması gerekenleri yapmaktan yazmayı ihmal ediyorum. Açıkçası o kadar da kötü bir şey değil bu, çünkü makine değiliz ve kurulmuş gibi aralıksız çalışamıyoruz. Bir gün boşluk dinlenmeyi ve enerji depolamayı sağlıyor. O yüzden ben haftasonu bir günü zinciri kırma pahasına da olsa boş bırakmaya ve bunun için kendimi kötü hissetmemeye karar verdim. 12. adım zaten tam da bunu hatırlatıyor. Eğer siz de zinciri şimdiye kadar kırdıysanız, sakın çalışmayı bırakmayın, vazgeçmeyin diyor. Sonuç olarak aradığımız mükemmellik değil, sadece çaba ve kararlılık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder