16 Ocak 2014 Perşembe

Yazmak özgürlüktür! - Yazma rutini adım #1


Akıllı telefonumda Lift adlı bir uygulama var. Değiştirmek istediğiniz alışkanlıklarınızı ya da edinmek istediğiniz yeni alışkanlıkları, daha önceden hazırlanmış ya da sizin hazırladığınız bir programa göre her gün belli bir adımı yerine getirerek ya da tekrarlayarak günlük rutininize ekliyorsunuz. Böylece aldığınız kararlarda size yardım ve destek olacak bir gruba da üye olmuş oluyorsunuz, çünkü her adıma dair düşüncelerini, sorunlarını ya da uyguladıklarını aynı amaç için çalışan kişiler grup sayfasına yüklüyor. Yani ekstra motivasyon için grup desteği* :)

Benim günlük rutinimin parçasını olmasını istediğim şey ise bir yazı rutini oluşturmak. Uygulanacak ilk adım, sizin için yazmanın ne ifade ettiğini anlamak. Açıkçası benim ilk aklıma gelen şey amacımın doktorayı bitirmek olduğuydu. Ama bu defterdeki yazıyı görmek aslında küçüklüğümden beri yazı yazmanın beni rahatlattığını, kendimi ifade etmeme yardımcı olduğunu hatırlattı. Günümüzde sanki okuryazarlık olağanmış gibi davranıyoruz, ancak hala bu özgürlükten yoksun, okuyamayan, yazamayan, okuryazarlığı olsa da bu meziyetini her gün kullanmayan, geliştirmeyen** çok insan var aramızda. Halbuki yazmak özgürleştiriyor insanı. Benim için de bu yüzden önemli.


* Yeni yıl kararlarının da en büyük düşmanı o kararı uygularken duyulan yalnızlıktır bence.
** Yazı ve yazmak ile ilgili kafa yorma ve kendinizi geliştirme gibi bir isteğiniz varsa, Stephen King'in On Writing: A Memoir of the Craft kitabını tavsiye ederim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder