3 Haziran 2014 Salı

Her gün - Yazma rutini/2 adım #3



Alışkanlıklar ancak tekrar edildiğinde ve düzenli hale getirildiğinde alışkanlık oluyor doğal olarak. Bir çok yerde okuduğuma göre bir alışkanlığın oturması için 21 ila 30 gün gerekiyormuş. Yani her gün yazmak, özellikle başlarda çok önemli. Bir kere yazma alışkanlığını kazandığınızda ise haftada bir gün, ama sadece bir gün, ara verebilirsiniz yazmaya.


Peki her gün yazmak için motivasyonumuzu nasıl artırabiliriz? En bilineni, daha önce blogda da bahsettiğim Jerry Seinfeld'in takvim metodu. Her yazdığınız gün için takvime bir çarpı koyuyorsunuz ve çarpıların birleşmesiyle bir zincir oluşuyor. Amaç zinciri kırmamak. Ben ilk yazı rutini programıyla bloga bir takvim yerleştirmiştim ve her yazdığım gün için işaretliyorum takvimi. Kullandığım uygulamanın adı Don't Break the Chain. Bunun dışında birden fazla zinciri birbirinden farklı görsellerle takip etme şansı veren Chain.cc ya da takvim görünümlü Chain calendar uygulamalarını da kullanabilirsiniz. Akıllı telefonlar için ücretli veya ücretsiz birçok uygulama var. Tabii ki küçük bir cep takvimi de işinizi görecektir.

Günün Sözü:


İyi ya da kötü olması önemli değil, cesurca yaz.
- Bill Stout

Yazma rutini/1'de ne yazmışım merak ederseniz: Zinciri kırma ve alışkanlığa yoğunlaş


Not: Göreceğiniz gibi ben Yazı Rutini/1'de pek de güzel zinciri kırmışım. Siz aman diyeyim kırmayın :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder