27 Haziran 2014 Cuma

Uyku - Yazma rutini/2 adım #27


Yazın gelmesi ve rutinde sonlara yaklaşıyor olmamız sanırım biraz motivasyonları düşürdü. Sakın şimdi bırakmayın yazmayı. Önümüzde 3 gün daha var, dayanın :)

Bugünün tavsiyesi yatmadan önce yazdıklarınızı okumanız. Ama herhangi bir yazınızı değil, üzerinde daha fazla çalışmanız gereken, ham, düzeltilmemiş yazılarınızı. Düzeltmeye çalışmayın sakın. Sadece okuyun ve uyuyun. Uyku süresince beynimiz çalışmaya devam ediyor. Ham yazılarınızı uyumadan önce okuyarak beyninizi istemeden de olsa düşünceleriniz üzerinde çalışmasını sağlayacak, ertesi güne gerekli içerik ve form değişikliklerini yapmaya hazır olarak uyanacaksınız.

Üniversite yıllarım boyunca, sınavlardan önce notlarımı yatmadan az evvel okumam kafamda daha iyi yer etmesini sağlardı. Yazma rutini/1'den sonra şimdi de yazdıklarım için kullanmaya başladım bu metodu. Yazılarımı hiç kimseye gece göndermemeye çalışıyorum. Her ne kadar düzeltme yapmamak için kendimi çok zor tutuyor olsam da, gece yatmadan sadece bir kere okumaya çalışıyorum yazılarımı. Sabah kalktığımda hem yenilenmiş bir zihin, hem de tazelenmiş fikirlerle düzeltme yapıyorum yazılarımda. Deneyin, faydasını mutlaka göreceksiniz.


Günün sözü:

Hayaller aslında gerçeklerden kaçma yolu değil, onları anlamanın bir yoludur.
- Lloyd Alexander

Yazma rutini/1'de ne yazmışım merak ederseniz: Yatmadan önce...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder