6 Haziran 2014 Cuma

Ölçme ve değerlendirme - Yazma rutini/2 adım #6


Şimdiye kadar her gün yazarak zinciri kırmamanın ne kadar önemli oldunu birçok kere tekrar ettik. Ama ilk gün belirlediğiniz hedeflerinize ulaşabiliyor musunuz? Kaç kelime yazdınız? Ne kadar süreyle çalıştınız? Hangi şartlar altında daha çok yazıyor, hangi şartlar altında daha az verimli olabiliyorsunuz? Günün hangi saati ve nerede, ne üzerine ve nasıl çalışırken daha verimli olduğunuzu ölçmeniz ve değerlendirmeniz, hangi stratejinin sizin için daha iyi sonuçlar verdiğini anlamanız açısından bütün bunların kaydını tutmanız önemli.

Yazı rutini/1'in 6. adımında size yardımcı olabilecek uygulamalardan bahsetmiştim. O zamandan bu yana, defter-kalem metoduna geri döndüm. Yanımda iki not defteri taşıyorum artık: birine tezimle ilgili her an aklıma gelen içerik kırıntılarını, diğerine ise o gün üzerinde çalıştığım konu, hedeflerim, çalışma yerim ve zamanım, çalışma sürem ve ertesi gün neler üzerinde çalışmam gerektiğini not ediyorum. Bilgisayar bazlı uygulamalar size bir şablon sağlıyor, ama benim için sanırım kalem tutmak, hala psikolojik olarak daha motive edici.

Günün sözü:

Bir günlük tutun. Yazarlık kariyerimin en büyük pişmanlığı hiç bir zaman günlük tutmamış olmamdır.
- Geoff Dyer

Yazma rutini/1'de ne yazmışım merak ederseniz: Gelişiminizi ölçün

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder