30 Haziran 2014 Pazartesi

Karne zamanı - Yazma rutini/2 adım #30


Bugün rutinin son günü ve karne zamanı: Neler işe yaradı? Neler yaramadı? Neler değişmeli? Neler devam etmeli?

1. Bu sefer daha fazla istek ve motivasyonum vardı programı tamamlamak için. Bunda tabii ki bana eşlik eden, arada bir yorum bırakan, yalnız bırakmayan sizlerin de etkisi büyük. Zincir kırılmadı bu sefer! Mutluyum, gururluyum. :)

2. Tezimde istediğim kadar ilerleme kaydedemedim ne yazık ki. Bu nedenle sanal yazma kampına dahil olup, "aşırı içip komaya girme" olarak tanımlayabileceğimiz "binge drinking"e atıfla ben de "binge writing" yani "aşırı yazıp komaya girme"ye karar verdim :) Şaka tabii ki. Komaya girmeye gerek yok, ama günde en az 10 saat çalışma beni bekliyor olacak. Bu tez bitecek!

3. Stratejilerden hala favorilerim bir gece önceden ne yazacağımı planlamak, ham yazılarımı yine gece yatmadan okumak ve sabahına düzeltme yapmak ve yataktan kalkmadan o gün yapacaklarıma/yazacaklarıma odaklanmak. Bunun dışında o gün içindeki yazma hedeflerimi sabah birileriyle paylaştığımda daha da motive oluyorum.

4. Mekan olarak hala ev iyi bir çalışma ortamı sağlamıyor benim için. Kütüphane her zaman daha teşvik edici. Bunun dışında, bu ayın keşfi "Sus ve Yaz" toplantıları. Çalıştığımız café'yi çok beğendim, gerçekten iyi bir yazma ortamı var. Toplantıların dışında da "Tebdil-i mekanda ferahlık vardır." diyerek arada bir orada çalışmayı düşünüyorum.

5. Defter ve kalemler hala en iyi arkadaşlarım.

6. Günü ikiye ayırmanın iyi bir fikir olduğunu düşünmeye başladım. Sabahları fikir üretmeyi gerektiren işleri yapıp düzeltmeleri daha yorgun hissettiğim öğleden sonraya bırakmayı deneyeceğim. Alın size yeni bir strateji.

7. Günün sözü, şarkısı, hikayesi bazılarınıza yazdıklarında ilham verdi, bazılarınızı motive etti. Bu kısmı rutine eklediğim için mutluyum. Sonlara doğru motivasyonun azaldığını hissettim. Umarım yanılıyorumdur ve siz rutine devam etmişsinizdir.

8. Yazma rutinini bir gün gelir de tekrarlayacak olursam bence sıralamada değişiklik yapılmalı. Sonralara doğru kolaylaştırıcı ve içerikle ilgili stratejiler yoğunlaşıyor. Bunlar 30 güne yayılmalı. Çünkü bu şekliyle tüm stratejileri hakkıyla deneyemiyorsunuz. En azından ben öyle hissettim.

Siz yazma rutini hakkında ne düşündünüz? Faydasını gördünüz mü? Hangi stratejileri uyguladınız? Neleri gereksiz buldunuz? Benimle düşüncelerinizi yorum bırakarak paylaşırsanız gerçekten çok sevinirim.

Bana eşlik edenler olmasa bu ay çok daha zor geçerdi. Sizlerden de çok şey öğrendim, çok teşekkür ederim. Bu arada, yazma kampı boyunca halimi hatırımı sorarsanız eminim motivasyonum daha da artacak. Güncellemeleri yazma kampı sayfasına her gün koyacağım, yorum bırakmayı unutmayın.

Hepimize yıldızlı pekiyi!

Görüşmek üzere,

Defter

Günün Sözü: 

Yazmanın amacı, zengin ya da meşhur olmak, flört etmek, geceyi birileriyle geçirmek ya da arkadaş edinmek değil. Aslında yazmanın amacı, yazdıklarınızla okuyanların hayatını zenginleştirmek. Sizinkini de tabii ki. Yazmak; uyanmak, iyileşmek, üstesinden gelmek demek. Mutlu olmak demek.
- Stephen King

Yazma rutini/1'de ne yazmışım merak ederseniz: Okumak ve Değerlendirme

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder