29 Haziran 2014 Pazar

Ne tarih, ne de insanlık - Yazma rutini/2 adım #29





Okumanın yazmak için ne kadar önemli olduğunu tekrar tekrar söylemeye gerek yok sanırım. Ama bir yazar için, hangi türde yazıyor olursa olsun yazmak hakkında okumak da önemli. Yazma rutini/1'de sık sık önerdiğim Stephen King'in On Writing and Anne Lamott'un Bird by Bird kitapları benim için vazgeçilmez. Bu aralar içinde her haftaya özel egzersizlerin de bulunduğu Patricia Goodson'ın Becoming an Academic Writer kitabını okuyorum. Daha doğrusu çalışıyorum kitabı. Sizin Türkçe kitap önerilerinizi de duymak isterim. 

Ayrıca, yazmak istediğiniz türde ve stilde okumanın kendi stilinizi geliştirmekteki öneminden de bahsetmiştim. Ne ve nasıl yazmak istiyorsanız o yönde seçimler yapın okuma listenizde :) Eğer yaz boyunca kendinizi kitaba doyurmak istiyorsanız Pinuccia'nın kitapları'nın yaz okuma şenliği tam size göre. Temmuz ayı boyunca yazma kampına gireceğim için ben şimdilik yokum, ama Ağustos ayına enerjim kalır ve yazma hedeflerime büyük ölçüde ulaşmışsam, ben de katılacağım.

Bu arada, yazma kampındaki kelime hedefime gün be gün ne kadar yaklaştığımı takip edebilmeniz için bloga Yazma Kampı Temmuz 2014 sayfası ekledim. Yazdığım kelime sayısını her gün burada güncelleyeceğim. Arada bir yorum bırakarak beni teşvik ederseniz sevinirim.

Günün Sözü:

"Kelimeler, yazı ve kitaplar olmadan ne tarih, ne de insanlık olurdu."
- Hermann Hesse


Yazma rutini/1'de ne yazmışım merak ederseniz: Okumak ve Değerlendirme



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder