22 Haziran 2014 Pazar

Yarım - Yazma rutini/2 adım #22


Yazma rutininin 22. adımı, içeriğini geliştirmek isteyenler için bir öneriden oluşuyor. Lift, her şey yolunda giderken ve ne yazmanız gerektiğini bilirken yazdığınız cümleyi, paragrafı, bölümü yarım bırakarak ertesi gün kaldığınız yerden devam etmenizi söylüyor. Düşünceleriniz çalışmayı bıraktığınız süre içinde daha da belirginleşecek, olgunlaşacak, çünkü aradan geçen zaman içinde istemeden de olsa beyniniz o fikir üzerinde çalışmaya devam edecek. Böylece, içerik anlamında daha gelişmiş ve olgunlaşmış bir yazma deneyimi yaşayacaksınız. Bu tavsiyenin yazmaya başlayamayanlar ya da yazacak çok şeyi olup nereden başlayacağını bilemeyenler için de verildiğini de gördüm bir çok kaynakta. Yazdığınızı yarım bırakarak, nerede kaldığınızı bilecek ve ertesi gün üzerine çok düşünmeden tekrar yazmaya başlayabileceksiniz. Ben nedense yazdığımı yarım bırakamıyorum, bu yüzden benim için Lift'in tavsiyesi pek uygun değil ama sizin bu tavsiyeyle ilgili düşüncelerinizi, deneyimlerinizi duymak isterim.

Yazmaya başlayamama problemlerine yönelik olarak kullanılabilecek ve bende daha çok işe yarayan yöntem, daha önce bahsettiğim yazı günlüğü. Bugün ne üzerine çalıştığınızı, ertesi gün ne üzerine çalışacağınızı belirlemek ve bilmek, yazmaya başlamanızı kolaylaştırabilir.

Günün sözü:

Kitaplar benzeri olmayan taşınabilir sihirdir.
- Stephen King

Yazma rutini/1'de ne yazmışım merak ederseniz: Kutlama ve İçeriğe odaklanma


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder